Tu jesteś: www.archivia.com.pl -> dla byłych pracowników
 

Dla byłych pracowników zlikwidowanych zakładów pracy


 

Dokumenty wydajemy jedynie z zakładów, które posiadamy. Pełna lista zakładów znajduje się pod  adresem:

https://ewidencja.warszawa.ap.gov.pl/przechowawcy.php?filters[nazwa]=archivia&action=show&id=2079

 

Wnioski, zapytania, informacje w sprawie zakładów innych, niż wymienione pod linkiem pozostawiamy bez odpowiedzi.

 

Jak otrzymać dokumenty

Dokumenty przechowywane w Składnicy Akt naszej spółki można zamówić:

- listownie wysyłając wniosek listem zwykłym na adres: Archivia sp. j., 91-134 Łódź, ul. Rojna 48/81

- mailowo, przesyłając wydrukowany i podpisany wniosek na adres: biuro@archivia.com.pl

 

Od dnia 6 czerwca 2024 roku nie przyjmujemy wniosków telefonicznie.

 

Wnioski obsługiwane są w kolejności wpływów.

 

Wniosek o wydanie dokumentu należy napisać własnymi słowami i musi on zawierać przynajmniej:

- imię i nazwisko (z okresu trwania stosunku pracy),

- data urodzenia

- nazwa zakładu pracy

- nazwa potrzebnego dokumentu

- daty zatrudnienia

- numer telefonu

 

Wnioski niekompletne, błędnie zaadresowane lub niezrozumiałe nie będą rozpatrywane.

 

Po sprawdzenia kompletności przechowywanych akt pod kątem wystawienia danego dokumentu pracownik poinformuje Państwa o możliwościach doręczenia, przewidywanym okresie wystawienia dokumenty (średni czas oczekiwania 2-4 miesiące) oraz kosztach.

 

Dokumenty można odebrać osobiście przy ulicy Ludowej 29 po uprzednim umówieniu terminu telefonicznie. Aby dokument został wydany należy okazać się dokumentem tożsamości i uiścić płatność gotówką. Dokumenty można również zamówić pocztą. Doliczana jest wówczas opłata pocztowa niezależna od kosztów dokumentu. Przesyłkę dostarcza listonosz i za okazaniem dokumentu tożsamości i po uiszczeniu opłaty wydaje przesyłkę. Odbioru przesyłki można dokonać również w placówce pocztowej na takich samych zasadach.

 

W przypadku braku możliwości kontaktu wniosek zostanie odłożony do momentu kontaktu ze strony wnioskodawcy.

 

Wszelkie telefony i maile ponaglające mogą spowodować przesunięcie wniosku i rozpatrywanie sprawy od nowa. Pracownicy naszej spółki rzetelnie podchodzą do leciwych dokumentów i w trosce o ich stan zachowania, jak również kompletność i prawdziwość danych niejednokrotnie zmuszeni są weryfikować je dodatkowo. Powoduje to wydłużenie procesu wystawiania dokumentów. Ponieważ wnioski rozpatrujemy w kolejności wpływów nie jesteśmy w stanie określić dokładnie kiedy dany wniosek zostanie rozpatrzony, zależy to bowiem od stopnia skomplikowania i czasochłonności wniosków poprzedzających. Stawki określone w rozporządzeniu pochodzą z czasów, gdy chleb kosztował 1,50 zł nie ma chętnych do pracy za takie wynagrodzenie. Niestety nie ma w związku z tym możliwości zatrudnienia dodatkowych osób do obsługi wniosków, aby przyspieszyć prace. Wszelkie skargi w tej sprawie proszę kierować do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Koszty wydawania dokumentów

Koszty wydawania dokumentów z zasobu przechowywanego przez spółkę naliczane są zgodne z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania.

 

Cennik wydawanych zaświadczeń i odpisów przedstawia się następująco:

- poświadczona kopia świadectwa pracy - 17,00 zł

- poświadczona kopia innego niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy, w tym dokumentu potwierdzającego wysokość wynagrodzenia - 4,00 zł
- poświadczona kopia karty kartoteki zarobkowej bądź zasiłkowej albo strony listy płac 4,00 zł
- odpis świadectwa pracy  - 35,00 zł za każdą rozpoczętą stronę
- odpis innego niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy - 8,00 zł
- odpis skrócony wysokości zarobków na podstawie list płac (tzw. RP7), bądź kartotek wynagrodzeń - 4,00 zł za każdą pozycję zestawienia

 

JEDNORAZOWY KOSZT POWYŻSZYCH DOKUMENTÓW NIE MOŻE PRZEKRACZAĆ 200,00 ZŁ DLA JEDNEGO WNIOSKU

(jeśli koszt wydania dokumentu jest wyższy niż 200,00 zł wówczas naliczana jest stawka maksymalna, tj. 200,00 zł)

Usługi dodatkowe - nieobjęte rozporządzeniem

- wydanie zaświadczenia o dokumencie (jego stanie, zaginięciu, braku, itp.) - 150,00 zł

- zeskanowanie całej teczki akt osobowych - 400,00 zł + koszt nośnika

- wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu niewskazanego w rozporządzeniu 150,00 zł

 

UWAGA: Ze względu na stan zachowania niektórych dokumentów nie wykonujemy z nich kopii mechanicznych z uwagi na możliwość uszkodzenia dokumentu. Z dokumentu takiego istnieje możliwość uzyskania jedynie odpisu.

 

Prawo

Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 1983 nr 38 poz. 173)

 

Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania (Dz. U. 2005 nr 28 poz. 240)

 


Mapa strony  l  FAQ  l  Polityka cookies

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Archivia 2011 l All rights reserved